Nordic Walking / Sportos gyaloglás

A Nordic Walking egy olyan szabadidős csoportos óra, amit az erdőben tartunk és mindenkinek ajánlható kortól függetlenül. Lényege, hogy egy pár speciális bot és gyalogló technika segítségével hatékonyan, ugyanakkor preventív módon fejleszthető az állóképesség, az izomerő és a mozgáskoordináció.  

Alapos bemelegítést követően az izomzat alaptónusát javítja. A test rugalmas, feszes benyomást kelt, az izmok állóképessége megnő. Hatására javul a testtartás is. Fő figyelmünk arra irányul, hogy minden egyes mozdulat amit teszünk, pontosan kimunkált legyen és mozgásunkat személyre szabott céljainkhoz igazítjuk, attól függően, hogy töltődni, erősödni vagy fogyni szeretnénk. Mint minden mozgásforma az egyéni adottságokat figyelembe véve és az erőnk felét felhasználva egészségmegőrző, közérzet javító hatású. 

A természet adta dombor viszonyoknak megfelelően intervall (résztávos) módon mozoghatunk, ami a szív és érrendszert is karban tartja. Az óra végén a testrészeket sorra vesszük, és nyújtással biztosítjuk a fizikai és pszichikai megnyugvást, majd egy olyan álló meditációval zárunk, ami könnyű módszer és mindenki végezheti. 

  • Sportolnál, de régen mozogtál?
  • Ülőmunkát végzel?
  • Szeretnéd a mindennapi stresszt levezetni valahol?
  • Egy könnyen megtanulható mozgásformára vágysz?
  • Szeretnél a szabadban edzeni?
  • Fogyni szeretnél?
  • Szeretnéd változatossá tenni az edzéseid, hogy ne csak egy mozgásformát végezz? (ha mindig csak egy mozgásformát végzünk a hozzászokás miatt egy idő után nem fejlődünk)
  • Mit ad a nordic edzés az általános közérzetjavító hatásán túl?
  • Nézdd meg még az alábbiákat és gyere próbáld ki!

 

Szív és érrendszer karbantartás   

A lassú, vagyis a maximális pulzus 60-70%-án végzett edzések a szívet, a keringési és a légzőrendszert fejlesztik, ez pedig az állóképesség egyik alappillérét adja, de ugyanakkor a zsírégetés is ebben a tartományban indul be.

 Tartásjavító blokkokkal, légzőgyakorlatokkal megszakítjuk az edzést intervall (résztávos) jelleggel, amellyel a szív és érrendszer jól karbantartható és jól fejlődik az állóképesség is. Érdemes azt is tudni az állóképességről, hogy minden mozgásformában külön kell kifejlesztenünk, ezért az órarendünkben szereplő órák között is válogathatsz, hogy minél sokoldalúbban fejlődj.  

Zsírégetés

A megfelelő terjedelmű 40 percnél hosszabb edzésekkel, amikor nem szakítjuk meg az edzést (edzetteknél hamarabb is beindul a zsírégetés) a nehezebben elérhető zsírhoz mint energiaforráshoz is jobban hozzáférünk, ami célintenzitással jól edzhető. 220 mínusz életkor, szorozva 0.65 és 0.75 közötti pulzus tartomány a zsírégető tartomány. Pulzusmérő órával jól kontrollálható, de tapasztalattal az oktató utasításai szerint óra nélkül is növelhetjük a pulzusszámot a zsírégető tartományban maradva. Amíg egyenletesen kapunk levegőt, csakis oxigén jelenlétében történik zsírégetés, ha levegő után kapkodunk anaerobot hozunk létre, ami salakosodással jár és a szív és érrendszert is károsítja. Amit jó, ha tudunk a fogyással kapcsolatban, hogy az étkezés sokkal nagyobb százalékban befolyásolja az eredményt, mint a mozgás. A sportos gyaloglással közel 50 százalékkal több kalóriát égetünk, mint a sima gyaloglással.

Nordic walking óránkat jól képzett aerobik és rekreációs sportoktatók teszik biztonságossá, akik a gerinc egészségének prevenciós ismereteivel is rendelkeznek és jártasak a személyre szabott testfejlesztésben, egészségmegőrzésben is. Oktatók: Szabó Zita/ Tóth Györgyi

Gerinc prevenció

Napjaink első számú problémazónája a hátunk és a gerincünk.
A népesség jelentős százaléka szenved állandó hátproblémáktól.
A megoldás a megelőzés rendszeres gerinctréninggel, amit nordic óráink közben is alkalmazunk, de maga a sportos gyaloglás is erősíti a mélyen fekvő hátizmokat és izmaink 90 százalékát. Kimondottan ízületkímélő mozgásforma.

10 éve tartunk csoportos kirándulásokat a Pilisbe szakképzett túravezetővel, képeink ezeken a kirándulásokon készültek. Fogyni vágyó vendégeinket 14 éve kezdtük nordic órákkal edzeni, a mostani járványügyi helyzet miatt döntöttünk úgy, hogy bevezetjük a rendszeres csoportos nordic órákat is. (Havonta egy vasárnap hosszabb túrát is tartunk, ami díjtalan.)  Nordic botot biztosítunk az órán. Általános esetben csoportban, egyéntől függően kb. 5-10 alkalom szükséges a helyes alaptechnika elsajátításához, begyakorlásához, de ha szeretnéd egyéni óra keretein belül megtanulni nagyobb figyelemmel akkor egyéni órára is van lehetőség. Hívjál most! 30-5541220 

Szeretettel várunk!

 

Válassz mozgás kínálatunkból!