Tradicionális jóga

Harih Om! Szeretettel köszöntelek!

    “Szolgálj, szeress, adakozz, tisztulj meg, meditálj, valósítsd meg önmagad. Légy jó, tégy jót.”
Szvámi Sivánanda

 

A helyes gyakorlás minden alkalommal felszabadító hatású, megmutatja korlátainkat, azokat elfogadva dolgozunk, ügyelve arra, hogy jobb állapotban gyere ki az óráról, mint ahogy bejöttél. A Sivánanda tradíció ajánlotta 12 ászana mentén haladunk óráimon , amit a mesterek fontos szempontok miatt meghatározott sorrendben ajánlanak végezni. (A 12 ászana a modern alkalmazott jóga a gerincjóga és női jóga gyakorlatait is tartalmazza és a tradicionális jóga a modern stresszoldó jógát és a légzésfejlesztést is magába foglalja.)  

A fokozatosság elvét követve, rendszeres gyakorlással befogadható mindenki számára és egy idő után az otthoni biztonságos gyakorlás is elérhető vele. Külön figyelem irányul a gyakorlókra, így előfordul, hogy különböző utasításokat kapnak, a gerinc védelme a legfontosabb szempont. Ayurvéda tudásommal személyre szabjuk  gyakorlásod, gerincjóga szakirányú végzettségemmel biztonságban leszel és közben a jóga tradicionális értékeit is megőrizzük. Ezeken az órákon kezdők és haladók együtt jógázhatnak, mindenki azt kapja amire szüksége van.

Az óra után érzett kiegyensúlyozottság egy idő után áthatja a mindennapokat. Belső tapasztalásokon alapuló tudás, mellyel elérhető a nyugalom és az elégedettség állapota.

A tradicionális órák végét általában hosszabb relaxációval zárjuk. Lassú, feltöltő befelé figyelés jellemzi óráimat, amivel egy idő után képesek leszünk a relaxáció, meditáció erejét megtapasztalni és a mantrák segítségével elménk, érzelmeink felett uralmat szerezni.

Szwami Sivánanda és közvetlen tanítványai tanításai szerint a jóga ágakat ötvözve, a mindenből egy kicsit elvét követve, a jóga tradicionális értékét szeretném átadni, így a jóga filozófiával és a mantraéneklésen keresztül végzett meditációval is foglalkozunk.

Sok jóga út van. Kívánom, hogy mindenki találja meg a személyiségéhez illő oktatót, aki elvezeti a lélek lakhelyéhez. Sok út van, de az út vége egy. A jóga végső célját csak a szívünkkel érhetjük el. Az önmegvalósítás útja a szeretet útja mely a végső beteljesüléshez vezet.

Zsuzsa véleménye a tradicionális jógáról: ” Szia Zita! Boccs, hogy ilyen későn írok, de annyira jól érzem magam, hogy nem tudom magamban tartani. Napközben csináltam az immunerősítő gyakorlatot, aztán később sétáltam Hankával és mivel aludt én énekeltem a Gayatri mantrát, közben a telefon a fülemen, szóval veled énekeltem. És most annyira jól érzem magam. Szóval köszönöm a tanítást és a lehetőséget. Jó éjt.”

 

Imre véleménye: “A rendszeres jóga gyakorlástól a vérnyomáscsökkentő gyógyszerem és a cukor problémámra szedett gyógyszerem adagja is csökkent. Megfigyeltem, hogy amióta jógázom bizonyos helyzetekben nyugodt maradok, míg régebben ideges lettem.

Valójában a jóga gyakorlásának elkezdése előtt az ayurvedikus önelemzéssel kellene legelőször megismerkednünk, hogy tisztába legyünk azzal, hogy milyen adottságaink vannak és ennek megfelelően alakítsuk ki életmódunk, jóga gyakorlásunk. Bővebben erről az Ayurveda oldalon olvashatsz.