Yin Jóga

A yin gyakorlás női típusú gyakorlás, amin természetesen férfiak is részt vehetnek. (Mindenkinek van férfi és női, egy aktív (nappal) és egy passzív (éjszaka) oldala.) Tökéletes kiegészítője a yang típusú, férfias, dinamikus gyakorlásoknak. A fókusz az elmélyülésen, a befelé figyelésen, a légzés és az érzetek figyelésén van. A gyakorlás lassú és passzív, meditatív. Nem kell tökéletesnek látszania kifelé egy-egy ászanának.
Egy-egy pózban 3-5-7-10 percet vagyunk. Lehetőség szerint mozdulatlanul. A gyakorlatok főleg csípő-, vállnyító, mellkasnyitó pózok.
Természetesen el lehet fáradni yin órán is, de nagyon más típusú fáradtság ez, mint amilyen egy dinamikus órán elfáradni.
Amit fontos tudni, hogy a kínai medicinára és az öt elem tanára épül. Az öt elem a következő: Víz, Föld, Fém, Fa, Tűz. Minden elemhez tartozik 1-1 évszak, szín, érzékelés, érzés, szerv és meridián (energia csatorna). Ezeket a szerveket és meridiánokat stimuláljuk a yin gyakorlással. Kimondottan ajánljuk este, lefekvés előtt.

Válassz mozgás kínálatunkból!